jimthehulk.blogg.se

Top 3 proteinkällor

Publicerad 2014-08-06 18:18:00 i Allmänt, Kost,

När man tränar är det viktigt att få i sig tillräckligt med protein. Jag intar ca 2g protein per kropssvikt.
 
Detta är mina top 3 favorit proteinkällor.
 
1. Kvarg. Jag gillar verkligen kvarg, det är ett lätt sätt att få i sig protein. Jag använder det oftast som bas i mina smoothisar. Som passar perfekt till frukost, mellanmål eller kvällmat. Om man inte vill använda det i smoothis kan man blanda ut den med lite saft och det blir som yoghurt. Eller om man är lite hardcore bara äta den som den är. Tänk på att det oftast är väldigt mycket socker i smaksatt kvarg.
2. Kyckling. Jag tycker att kyckling är riktigt gott och är oftast det jag tilllagar till mina luncher eller middagar. Kycklingfilé är väldigt fettsnålt och innehåller nästan bara protein.
 
 
3. Proteinpulver. Kanske är lite tråkigt att lista proteinpulver men jag tycker att det är väldigt bra och smidigt sätt att få i sig protein. Lätt att ta med sig när man är på resande fot. Bra att ta direkt efter gymmet, eller om man inte fått i sig dagsbehovet för dagen.  För mig piffar dom upp mina smoothisar också.
 
 
Det är mina top 3 proteinkällor.  Kommentera gärna era top 3! :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: kung dennis

Publicerad 2014-08-07 10:49:02

Jag hållet dig om dina top 3, de är suveräna proteinkällor. Men ägg är något jag käkar massvis av också! Minst 5 om dagen :D inga kolhydrater och innehåller mycket vitaminer och annat göttigt!

Svar: Jag håller med dig om äggen skulle jag gjort en top 5 hade dom lätt vart med!
Jim Adolfsson

Postat av: Jari

Publicerad 2014-08-07 20:07:12

Håller med er här grabbar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela