jimthehulk.blogg.se

Top 3 Grönsaker

Publicerad 2014-08-13 18:00:00 i top 3,

 
Idag tänkte jag lista mina top 3 gönsaker. Det är dom jag gillar och äter mest av.
 
 
1. Broccoli: (45kcal/100gram) Är den grönsaken jag äter absolut mest av. När jag sköter ett bra kostschema så äter jag ofta broccoli flera gånger per dag.
Den är full av vitaminer och antioxidanter tex A,C-vitaminer och kalium. 
Broccoli är även bra mot hjärt och kärlsjukdomar och kan motverka cancer då den innehåller mängder med sulforafan som visat sig motverka cancerceller.
 
 
2. Gul/röd lök: (30kcal/100gram) Jag äter aldrig en sallad utan lök, tycker den gör hela salladen. Ibland skivar jag även bara lök och äter till mina måltider.
Innehåller lite vitaminer och mycket antioxidanter. Även lök är tackvare antioxidanten quercetin starkt cancer förebyggande. 
 
 
 
3.Grön sparris: (19kcal/100gram) Är den senaste grönsaken jag började äta. Var inte många veckor sedan jag smakade på sparris för första gången och tyckte den var riktigt god.
Sparris innehåller en hel del bra näringsämnen tex A och C-vitamin
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela