jimthehulk.blogg.se

Min kamp till en "bättre" kropp

Publicerad 2014-08-05 21:28:48 i Allmänt,

Det var en dag i mitten av Juli jag hade tränat i Grästorp och jag ställde mig på vågen som dom har där.  Vågen visade 100,4kg. Jag tyckte det var väldigt mycket så jag slängde av mig skorna och telefonen jag hade i fickan och ställde mig igen nu stannade den på 99,6kg.  Och det var här jag bestämde mig för att jag inte vill väga över 100kg! Iallafall inte just nu men den lilla muskelmassan jag har.
 
Jag har under några års tid nu till och från skivit ner allt jag äter och tränar. Dels så sporrar det mig att hela tiden bli bättre när jag kan se vad jag åt, träna osv veckan innan. Sen så tycker jag faktiskt det är väldigt kul. Att kunna sitta i slutet av veckan och gå igenom det jag ätit och tränat och göra ändringar så det blir ännu bättre till nästa vecka.  Se att man ökar på gymmet varje vecka fast man kanske ligger på en diet är väldigt tillfredsställande för mig.
 
Så nu när vågen stod på över 100kg så bestlutade jag mig att ta ordning på mitt liv igen! Det har blivit alldeles för mycket glass, godis, dricka och skräp mat nu i sommar.  

Då fick jag tanken att kanske starta en blogg där man kan se hur jag försöker nå mina mål. Jag skriver ju redan ner det jag äter och tränar så då är det bara att kopiera det och lägga upp här så andra kan se.
 
Idag har det gått ca två veckor sedan vågen visade 99,6. Idag ställde jag mig på vågen igen och den stannade på 96,5. Så jag har nästan gått ner 3kg på dessa två veckor. Det enda jag gjort då är att äta lite mindre godis och tänka lite mera på vad jag stoppar i mig.
 
Idag var jag också hos Daniel i fitnessbutiken i Lidköping och gjorde en fettmätning. Min kroppsfett låg på nästan 20%. Målet kommer vara att komma ner till 10% kroppsfett på ca 10 veckor.
 
Så nu kommer jag ta i med hårdhandkarna! Jag ska komma ner till dom 10%! Ni som läser här kommer få följa mig i mina mål.
  
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-08-06 06:59:31

Bra Jim

Svar: tack
Jim Adolfsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela